Pampers & Unicef
Seit 2006 gibt es jedes Jahr im Oktober/November/Dezember die globale Pampers & Unicef Spendeninitiative "1 Packung = 1 lebensrettende Impfdosis". Mit jeder verkauften Packung, aber auch mit jedem "share" und "like" spendet P&G eine Impfdosis gegen Tetanus bei Neugeborenen - in vielen Ländern Afrikas, Südamerikas und Asiens immer noch Ursache Nummer 1 beim Tod von Neugeborenen. Durch diese extrem erfolgreiche Initiative, die auch andere P&G Produkte einbindet, konnte Tetanus bei Neugeborenen bisher in mehr 19 Ländern besiegt werden.
"Send your love" war der zweite Dreh der Pampers&Unicef Initiative. Das Footage wurde für drei Initiativen verwendet.
Dafür gab es 2011 einen Effie.
Konzept I Idee I Art Direction I Dreh I Schnitt I Postproduktion I Qualifizierung Edits I TV Versionen
Send Your Love I Directors Cut 1min 43s I Pampers & Unicef V / 2010
Send Your Love I TV 30s Western Europe + North America I Pampers & Unicef V / 2010
Global Idea: Send your love further to help eliminate newborn tetanus.
Reach Out I TV 30s Western Europe + North America I Pampers & Unicef VI / 2011
Global Idea: Reach out and help babies in need.
Together I TV 30s Western Europe + North America I Pampers & Unicef VII / 2012
Global Idea: Together we can help eliminate newborn tetanus.
PAMPERS & UNICEF
Since 2006 there is the global Pampers & Unicef Donation initiative "1 pack = 1 life-saving vaccine", held every year in October / November / December. With each sold pack of Pampers P&G donates one vaccine against newborn tetanus, which is still reason number 1 for the death of newborns in African, South American and Asian countries. Through this extremely successful initiative, which also integrates other P&G products, newborn tetanus could be eliminated in more 19 countries so far.
"Send your love" was the second shoot of the Pampers&Unicef Initiative. We used the footage for 3 initiatives.
Awarded with an Effie in 2011.
Concept I Idea I Art Direction I Shoot I Edit I Post Production I Qualification Edits I TV versions